شناسهٔ خبر: 17125 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

موسوی خبر داد:

ترابری ۱۰.۴میلیون نفر- سفر در بنادر قشم/ تخلیه و بارگیری ۵.۴ میلیون تن کالا

بندر ترخیص کالا کشتی مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از تخلیه و بارگیری ۵.۴ میلیون انواع کالای نفتی و غیرنفتی و ترابری ۱۰.۴ میلیون نفر- سفر در بنادر این جزیره طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "سید باقر موسوی" ضمن تشریح آمار عملکرد بنادر قشم در بخش های کالا و مسافر طی ۹ ماه سال ۹۴ اظهار داشت: طی این مدت، ۵ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۹۴۲ تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از این رقم، ۵ میلیون و ۲۹۸هزار و ۶۸۷ تن مربوط به مواد غیرنفتی و۹۴ هزار و ۲۵۵ تن به مواد نفتی اختصاص دارد.

صادرات و واردات ۱۸۳هزار تن کالا طی ۹ ماه

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم ضمن اشاره به جابجایی حدود ۱۸۳ هزار تن کالاهای صادراتی و وارداتی در بنادر این جزیره از ابتدای سال تا ابتدای دی ماه، سخن به میان آورد و افزود: حجمی بالغ بر ۷۹ هزار و ۲۶۶ تن کالا صادراتی و ۱۰۴ هزار و ۴۶۵ تن محموله های وارداتی طی این مدت جابجا شد که عمده آن مربوط به کالاهای غیرنفتی همچون مواد معدنی و لوازم الکتریکی بوده است.

موسوی حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در بنادر جزیره قشم را ۵ میلیون و ۹۶ هزار و ۹۰۶ تن اعلام کرد.

افزایش ۵ درصدی ترابری مسافران دریایی

این مقام مسئول همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های مسافری اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ترابری ۱۰میلیون و ۳۷۱ هزار و ۸۷۷ نفر-سفر در بنادر قشم با رشد ۵ درصدی به ثبت رسیده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: طی همین مدت، یک میلیون و ۵۴۷ هزار و ۹۴۷ دستگاه خودرو از طریق بنادر پهل و لافت از طریق شناورهای لندینگ کرافت جابجا شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۳.۵ درصدی داشته است.

ثبت ۱۳۳ هزار بار تردد شناورهای مسافری

وی در همین رابطه گفت: طی ۹ ماهه سال جاری، تردد بیش از ۱۳۲ هزار و ۸۱۶ فروند شناور به جزیره قشم به ثبت رسید که از این میزان ۲۲۵ فروند شناور بالای یک هزار تن بوده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: از این تعداد، ۵۹ هزار و ۴ فروند شناور باری و ۷۳هزار و ۸۱۲ فروند شناور مسافری بوده است.

تخلیه و بارگیری ۱۰۶۰۰ TEUکانتینر

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم همچنین از انجام تخلیه و بارگیری ۱۰هزار و ۶۴۲ TEU کانتینر در ۹ ماهه سال جاری در بنادر بهمن و کاوه قشم خبر داد./

نظر شما